Cześć,

W tej części mojego bloga będą działy się rzeczy niemożliwe. Masz wyjątkową i niepowtarzalną okazję przeczytać wstęp do czegoś większego. Format o jakim nawet mi się nie śniło. Poznaj przygody Nathana, młodego blogera, który próbuje rozkminić o co chodzi w dorosłym życiu i jak się do niego zabrać. Chłopak nie bardzo wie czego chce od życia, ale jedno jest pewne chce blogować i przekazywać swoje przemyślenia i zajawki szerszej publiczności.


Czy pomożesz Nathanowi przejść przez piekło życia w miejskiej dżungli? To Ty masz duży wpływ na losy chłopaka. Możemy razem stworzyć tę historię, musicie tylko chcieć.


Milego czytania.

12:34:00

Sytuacja ekstremalna





Mniej więcej 3 lata temu o tej porze siedziałam w nocy nad moja praca maturalna. Ahh to były czasy. 

Temat brzmiał: "zachowanie człowieka w sytuacji ekstremalnej. Opis na podstawie literatury i filmu". Niby fajna sprawa. Sama wybieram książkę o której będę pisać. Zarys mojej pracy mniej więcej miałam już w głowie. Definicja: czym jest sytuacja ekstremalna, później krótki opis ludzkich zachowań. I cześć główna. Moje przemyślenia na temat książki i filmu. W tamtym momencie na topie była mała Madzia i jej mama ze Sosnowca. 

Książka jaka wybrałam na zobrazowanie mojej analizy była historia matki, która nie mogła pogodzić się ze śmiercią swojej malutkiej córeczki. Siedziałam w nocy, całą te historię przeczytałam z zapartym tchem na jednym wydechu. Kobieta zwariowała, wyskoczyła z martwym noworodkiem przez okno. Biegła na boso przez las bo w jej wyobraźni ktoś ja gonił, coś na kształt policji. Zakopała dziecko pod śniegiem i dalej biegła sama. To była właśnie sytuacja ekstremalna dla niej. Coś czego wcześniej nie znała, spowodowało ze zatraciła kontakt z rzeczywistością. 

Tak na prawdę każdy z nas może znaleźć się w sytuacji nowej, nie znanej. I własne w tym momencie obudza się w nas zachowania, które można by było sklasyfikować jako obłędne, świdrowate wręcz. 

Może to być odgrzewanie kotletów. Ale ostatnio zaczęłam oglądać Prison Break. Tak znany hit na całym świecie a ja tak na prawdę nigdy nie miałam albo czasu albo okazji obejrzeć go. W tym serialu w każdym odcinku bohaterowie są w sytuacji ekstremalnej. Dwaj bracia, jeden skazany za morderstwo którego nie popełnił. Drugi, walczący do ostatniej kropli krwi i potu by uratować jedyną rodzinę jaką ma. Po drodze do wolności każdemu bohaterowi przytrafiają się sytuacje niemożliwe do wyobrażenia dla przeciętnego zjadacza chleba. 

Jeden bohater serialu traci dłoń w wyniku walki. Jak Ty byś się zachował w takiej sytuacji? Ja tez nie wiem. On chcący przetrwać. Bierze dłoń i biegnie w poszukiwaniu lodu, czegokolwiek co pozwoli utrzymać dłoń przy życiu. Po czym znajduje lekarza i każe sobie przyszyć rękę bez znieczulenia czy narkozy. Wiem co pomyślicie przecież to jest film. Tak to fakt, ale faktem jest tez to ze scenariusz musiał powstać jakoś. Historie takie sie najwidoczniej zdarzają. 

Kolejny przykład, poświęcenie w imię miłości. Albo może raczej spłata długu. Główny bohater daje się złapać, za morderstwo którego nie popełnił by uratować miłość swojego życia przed latynoskim więzieniem. 

Historii do opisania z tego właśnie serialu jest tak wiele ze zabrakło by mi życia by wszytko wam streścić.

Tak wiec człowiek postawiony w sytuacji bez wyjścia jest w stanie posunąć się do wszystkiego. 

Morderstwo, ucieczka, handel narkotykami, kanibalizm, samobójstwo i wiele wiele innych. 

Jednak z serialu Suits nauczyłam się ze nie ma sytuacji bez wyjścia. Mając pistolet przystawiony do głowy masz 146 innych rozwiązań tej sytuacji. 

PS żałuje ze nie znałam Skazanego na Śmierć w momencie pisania mojej pracy maturalnej miałabym materiału nie na 15 min gadania a na 15 godzin. 


Jestem ciekawa waszych opinii. Czym jest sytuacja ekstremalna? 

2 komentarze:

  1. Cieszę się, że teraz matura ustna z polskiego jest w innej formie. Dla mnie sytuacja ekstremalna to taka, która jest zaskakująca i niekomfortowa, w której można poznać samego siebie.
    Pozdrawiam,
    Ola z Muzycznej Listy

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja miałam prezentację na temat poezji młodopolskiej ;) Mega wciągnięta w to byłam... Ale kiedy to było ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 kappacofe , Blogger