Cześć,

W tej części mojego bloga będą działy się rzeczy niemożliwe. Masz wyjątkową i niepowtarzalną okazję przeczytać wstęp do czegoś większego. Format o jakim nawet mi się nie śniło. Poznaj przygody Nathana, młodego blogera, który próbuje rozkminić o co chodzi w dorosłym życiu i jak się do niego zabrać. Chłopak nie bardzo wie czego chce od życia, ale jedno jest pewne chce blogować i przekazywać swoje przemyślenia i zajawki szerszej publiczności.


Czy pomożesz Nathanowi przejść przez piekło życia w miejskiej dżungli? To Ty masz duży wpływ na losy chłopaka. Możemy razem stworzyć tę historię, musicie tylko chcieć.


Milego czytania.

17:03:00

3 sposoby manipulacji




Żyjąc w XXI wieku jesteśmy narażeni na wiele zagrożeń. Dostęp do świata jest łatwiejszy niż wypowiedzenie „stół z powyłamywanymi nogami”.
Jednym z największych zagrożeń jest MANIPULACJA. To na nią jesteśmy narażeni 24/7.
Praca, szkoła, relacje miedzyludzkie, media, rząd, religia. Wszystkie te czynniki używają manipulacji by zdobyć przewagę nad prostym człowiekiem i zmusić go (niekoniecznie świadomie) do zrobienia tego czego od nas się oczekuje.



1 REKLAMA


Największą manipulacją jest reklama. Niby nic wielkiego, niewinna wręcz forma komunikacji z konsumemtem. Przecież nie naraża niczyjego życia. A jednak osiąga cel : ZMUSZA MNIE, CIEBIE I SETKI TYSIĘCY LUDZI DO kupienia danego artykułu. Tak, jest to manipulacja. Firma poprzez krótkie wideo, zachęca nas do powielania zachowań przedstawionych w reklamie, osiągając swój cel : powiększenie zysków.
Przykładowo reklama proszku do prania. Dzieci bawiące się ubrudziły ubrania. Padają słowa : „zwykły proszek nie da rady”. Następnie odbywa się pranie. I ubrania są śnieżno białe (w dodatku wyprasowane), wyglądają lepiej niż przed ich zakupem. Widząc taki prosty komunitak „matki polki” szturmują sklepy żeby kupić ten konkrety produkt.
MANIPULACJA!!!!




2 STRACH




Koleją formą manipulacji jest zastraszanie. To zjawisko widać najlepiej w relacjach pracownik-przełożony lub uczeń-nauczyciel. Wyższe stanowisko supiające, niekoniecznie wielką władzę, ale większe możliwości. Po drugiej stronie barykady zwykły człowiek, który ze strachu przed utratą pracy zrobi wszystko. Szef mówi „pracujesz w niedziele” a ty nawet mimo że nie jest to po twojej myśli boisz się sprzeciwić. Tą samą zasadą kierował się Hitler. Wszyscy się go bali i tańczyli jak on im zagrał. Doszło to do takiego stopnia, że jak wybił pół świata to i tak ludzie bali się go zabić.



3 REWANŻ



Potrzeba odwdzięczenia się.
Nazwa robocza ale jednak działa. Jest to poparte badaniami naukowymi. Jeżeli ktoś zrobi coś dla ciebie ty czujesz że musisz się zrewanżować.
Pewnien facet zostawiał u swojego kolegi przed wyjściem 10 zł. Niby nic ale zawsze coś. Proces trwał 3 miesiące. W momencie kiedy ten oto facet poprosił kolegę o pożyczenie 10,000 zł ten nie miał z tym problemu. Czemu? Bo zadziałała jego podświadomość. Nie musiał wiedzieć że wcześniej znajdowane pieniądze są zostawiane celowo przez kolegę, by poźniej poprosić o pomoc. Co by było gdyby ten facet nie zostawiał by tych pieniędzy?
Proste. Kolega wachał by się udzielić pożyczki, ponieważ co on miał by z tego?
Według jego podświadomości jedno wielke nic.

A Ty dajesz nabrać się na manipulację? A może Ty manipulujesz znajomymi?


6 komentarzy:

  1. oj powiem, że nieraz udało mi się byc zmanipulowaną... To działa tak automatycznie, że sama nie jestem w stanie się temu przeciwstawic... ;/ zapraszam do mnie ;) https://pieknimlodzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żeby się temu przeciwstawić trzeba znać triki manipulatorów.
      Zapraszam po wiecej juz wkrotce :)

      Usuń
    2. Tak mi się wydaje, że jestem podatna na manipulację, szczególnie uczuciową. Ludzie bardzo często to wykorzystują: "No ale jak to, mi nie pomożesz? Taka dobra koleżanka?", "No weź, weź, u babci nie przytyjesz" (tak, moja babcia tak mówi, za co jej niestety nie lubię), a że ja mam miękkie serce... No cóż, samoobrona wychodzi średnio ;/

      sowiarenka.blogspot.com

      Usuń
    3. Juz za tydzien kolejny wpis jak bronic sie przed tego typu manipulacjami.
      Zapraszam

      Usuń
  2. Byłam około rok manipulowana przez mojego byłego, nie potrafiłam się mu przeciwstawić i gdy w końcu to skończyłam, nie miałam nawet resztek psychiki, zniszczył to. Nigdy nie umiałam się przeciwstawiać a teraz? W końcu zaczęłam sama myśleć, wiedzieć co dla mnie dobre :) Teksty typu "Mi nie pomożesz?" "Tego nie zrobisz?" "Boisz się mamusi?" na mnie już nie działają ;) Asertywność, której mnie uczyli w szkole na wykładach jednak na coś są przydatne ;) Nienawidzę manipulacji ludźmi, to ohydne

    aansaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, manipulacja w związku to najgorsza rzecz na świecie. Nie mozna tego nawet nazwać związkiem tylko proforma, cos na kształt związku, jednak jest to ciągły stres i życie w strachu. "Nie" trzeba mowić od samego początku bo pózniej jest juz za pozno.

      Usuń

Copyright © 2016 kappacofe , Blogger